Sivut

3. lokakuuta 2011

Matkahuumaa ja tyhmä Lenni

Tänään on tasan kuukausi meidän matkaan! Wuhuu! Aattelin nyt vaan vähän hypettää sitä tänne, kun oon niin innoissani =) Hassua kyllä, en ole oikein vielä sisäistänyt sitä, että ollaan lähdössä, mutta ei se mitään, meneepähän aikakin nopeammin kun ei osaa odottaa sitä!


Rawai Beach, tonne me mennään!

Ja sitten se Lenni... Voi jumalauta! Se on nyt siis viimeisen viikon ollut aika pölö ja olin sitten eilen sitä ratsastamassa. Mun piti mennä raviradalle laukkaamaan alkuverkan jälkeen, mutta huomasin, että olin unohtanut laittaa suojat, joten ajattelin sitten kävellä vaan välikäynnit radalla. No käppäiltiin siinä sitten ihan rauhassa pitkin ohjin ja mä kattelin maisemia, kun yhtäkkiä Lenni pelästyi jotain ja lähti laukkaamaan TÄYSILLÄ! Siis oikein kiitolaukkaa, en ole ikinä saanut sitä menemään niin kovaa siinä radalla vaikka oon oikein yrittänyt. No ei siinä vielä mitään, mutta kun yritin hidastaa, mitään ei tapahtunut. Siis ei yhtikäs mitään vaikka kiskoin, sahasin, yritin kääntää sen päätä sanoa prr... Ihan kuin en olisi edes ollut selässä! Mua ei ole oikeasta varmaan ikinä pelottanut niin paljon, ja Lenni vielä jatkoi tätä rallia KOLME KIERROSTA! Se siis oikeasti juoksi kuin henkensä kaupalla ja mä pelkäsin niin helvatisti siellä selässä! Ei todellakaan ollut hauskaa. Kolmannen kierroksen jälkeen poika alkois itten vähän väsyä ja sain sen lopulta pysäytettyä täristen, ja ajattelin että mähän en ratsasta enää sekuntiakaan. Kävelin sitten lyhyellä ohjalla muutaman kierroksen kentän ympäri ja siinäkin se hullu säpsyi kokoajan jotain ja menin talliin.

Tänään otin sitten olympian käyttöön ja ajattelin, että nyt se perkeleen kaakki ei enää hypi silmille. Mentiin maneesiin ja Lenni oli täysin eri hevonen kuin eilen. Alkuverkasta lähtien se oli kuuliainen eikä vastustellut tuntumaa ollenkaan, kulki niin kauniissa pyöreässä muodossa heti alusta alkaen eikä temppuillut mitään. Sitten tehtiin vähän pysähdyksiä ja peruutuksia, yhä yhtä nöyrästi ja sama vielä ravissa, kaikki sujui hyvin! Lopuksi laukattiin vähänmolempiin kierroksiin ympyröillä, kerran poika pukkasi kun raipatin, mutta muuten nätisti. Loppuravit kauniisti eteen-alas ja käveltiin sitten vielä sieltä raviradan kautta talliin, ihan rauhassa, vaikka Lenni olikin vähän tarkkaavaisena. On se ihmeellinen hevonen!

"Mä en oo tehny mitään!"-kuva Lennistä joskus keväällä


Että sellasta. On se hölmö poni. Sunnuntaina mennään koulutunnille läheiselle maneesille, jos saadaan paikka, ja ens tiistaina olisi samaisella maneesilla Matin estevalmennus. Saa nähdä, miten matka mahtaa sujua, gramaanit voisivat olla hyvä jarru sillä matkalla... :D Meen muuten ens viikolla myös kampaajalle! Viimeksi oon ollut tukkalääkärissä ennen meidän Kreikan matkaa, eli kyllä tässä päässä varmaan jotain tehtävää on... Pakko muuten kertoa taas tosi oleellinen asia, että olin lauantaina tyttöjen kanssa baarissa! Oli ihan hauskaa, mutta kun seuraavana päivänä tarkistin pankkitilin saldon, ei enää ollut hauskaa... Ja ilta sai muutenkin aika tyhmän lopun, mutta ei siitä sen enempää...

Tällä viikolla pääsenkin taas pitkästä aikaa viettämään vähän aikaa itseni ja kavereitten kanssa, kun ei ole joka päivälle jotain! Ehkä saisin tännekin naputeltua jonkun hassun postauksen. Ensi kertaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti