Sivut

12. elokuuta 2011

Turbomummo ja Lennart

Eilen olin siis taaas Pedantissa tunnilla, nyt ekaa kertaa torstain esteryhmässä, johon vaihdoin. Meidän opettaja on Saksassa reissussa, ja vanha tuttu sijainen piti tunnin. Menin taas Mummolla, ja voi vitsi se on vaan kiva peli! Hypättiin alkuun ristikkoa ympyrällä joka nostettiin pystyksi ja tultiin vielä toisesta suunnasta. Tässä mulla oli vähän vaikeuksia saada Mummoa menemään esteen jälkeen suoraan, kun se jo hypyssä väänsi itsensä oikealle. Sitten vaihdettiin okseriin, jota tultiin muutamaan kertaan, ja lopuksi hypättiin "rataa": oikeassa laukassa okseri, ulos vasemmalle ja toinen okseri, ulos oikealle ja sama pysty kuin alussa. Saatiin mielestäni ihan ok hyppyjä, ja Mummo oli tosi paljon paremmin kontrollissa ja muutenkin rauhallisempi kuin edellisillä kerroilla. Muutaman kerran laukka pääsi kaarteissa vähän huonoksi, ja kerran Mummo tiputti raviinkin ennen tuota yhtä pystyä, mutta keposesti se sen hyppäsi ravistakin! :D No ei korkeuttakaan ollut niin hirveesti, mutta kuitenkin. Olin kyllä ihan tyytyväinen tuntiin, niin hevosen kuin tunnin sisällönkin puolesta! Nämä kuvat (c) Annemari Toivonen.


Iloisena menossa tunnille (onhan sentään Mummo alla!)





Turbomummo!



Tänään olin sitten Lenneilemässä, äiti oli kuvaamassa, jee! Alkuun menin vaan askellajit läpi, sitten pysähdyksiä käynnissä ja ravissa, joista osa oli ihan jees, Lenni ei ihan 100% ollut kuulolla ja ottanut pidätteitä vastaan, mutta olin kuitenkin ihan tyytyväinen. Tämän jälkeen tein laukassa aina päätyihin kaksi ympyrää, toinen lyhentäen ja toinen vähän edeten. Varsinkin laukassa oikeassa kierroksessa Lenni vastusteli sisäohjaa jonkin verran, mutta loppua kohden antoi jo jonkin verran periksi. Loppuravit perinteisesti eteen-alas, ja Lenni ravasikin melkein turpa maassa ja oikein rentona, olin tyytyväinen =)






Onpa mulla iloinen ilme =)

Ensi viikonloppuna ei nyt sit ole niitä kisoja, joten mennään vaan silloin 27.8. tuonne Lennin kotitallin omiin harkkakisoihin, luokka varmaan 70cm ja/tai 80cm, en tiedä vielä, meneekö Lennin omistaja toisen luokan! Siinäpä kaikki tältä kertaa, mä lähden viikonlopun viettoon, heippis!

2 kommenttia:

  1. Tosi kivat noi farkkuratsastushousut : )

    VastaaPoista
  2. Kiitti! Mäki tykkään niist tosi paljon (vaiks onki Horzelt omg)! =)

    VastaaPoista