Sivut

23. syyskuuta 2011

Alkuviikko ja niitä blogitunnustuksia...

Ei helvetin helvetin helvetti, kirjotin just tän postauksen valmiiksi ja kun olin lisäämässä siihen yhtä kuvaa, niin Blogger päätti poistaa koko tekstin =) Hihih, no, uusiksi vaan!

Eli, koulu, työt ja heppastelu on taas vaatinut veronsa, enkä ole saanut aikaiseksi tai jaksanut tänne blogiin kirjoittaa. Oikeestaan mulla ei myöskään oo ollut mitään kivaa materiaalia tänne, enkä jaksa tehtdä tylsiä kuvattomia postauksia. Mutta, asiaan. Tai no asiaan ja asiaan... Kuitenkin! Maanantaina mulla piti olla töitä, mulle oltiin siis lähetetty viesti, että maanantaina iltavuoroon. Mutta kappas kun menin sitten koulun jälkeen töihin, niin eihän mulla mitään vuoroa pitänyt olla, vaan vasta tiistaina... Eihän se muuten olisi oikeastaan haitannut, mutta Lennin omistaja on matkoilla, ja oon sinne tallin seinälle kirjottanut, koska oon menossa. Olin siis merkinnyt, että meen tiistaina, koska mulla ei pitänyt olla töitä. Eli mites helvatissa mä hoidan hevosen, kun pitäis koulusta suoraan mennä töihin? Sain asiat onneksi hoidettua, sopisin, että meen töihin pari tuntia myöhässä, ja äiti tuli sitten mun kanssa tallille putsaamaan karsinan ja jeesaamaan, niin ehtisin ratsastaa pikaisesti.

Maanantai meni siis vaan löhöillessä, joka kieltämättä kyllä oli aika ihanaa. Käytiin äitin ja siskon kanssa kaupassa ja mun oli pakko ostaa Hevoshullu-kalenteri, kun näin sellaisen! Ei hitto se on söpö, siellä on kaikki ystäväni-sivut ynnä muut, ja vielä lisäksi esimerkiksi rakkaimmat hevos- ja poniystäväni-sivut! Huikeeta! Sitä paitsi mun yhdellä kaverilla on samanlainen, se ei voi olla siis nolo... ;D Vaikka onkin tarkoitettu varmaan ikäryhmälle 7-12 vuotta...

Ihana!
 No niin, tiistaina sitten koulun jälkeen ihan hirveellä kiireellä kotiin vaihtamaan vaatteet ja nappaamaan äiti mukaan. Ratsastin Lennin tosi pikaisesti, yritin kuitenkin työskennelläkin vähän, ettei poika ihan pääsisi laiskistumaan. Mentiin vähän avoa ja laukannostoja, ja mä harjoittelin istumaan Lennin ravissa... Se on nimittäin ihan hirveä! Vielä puolen vuoden jälkeenkään en osaa istua siellä kunnolla. Herra vähän vastusteli tuttuun tapaan tuntumaa, mutta toimi pohkeelle sikahyvin, mulla ei ollut kannuksia, ja lopuksi sain heittää jopa raipan pois, joka on aivan ennen kuulumatonta! Jäi kyllä vähän vituttamaan, etten kerennyt sen kauemmin työstää, kun kerrankin tuntui siltä, että nyt tästä voi jotain tullakin.

Koska tiistaina ehtisin ratsastaa vain pikaisesti, ajattelin, että meen sitten keskiviikkona vähän kunnollisemmin. Kun sitten pääsin tallille, vettä tuli kaatamalla, ja mulla oli sellainen olo, että ei kyllä tasan huvita lähteä edes maneesiin asti kävelemään sateessa. Karsinaa putsatessa olin vielä kahden vaiheilla, ratsastanko vai enkö. Hain pojan sisälle enkä vieläkään ollut päättänyt! Harjasin Lennin, ja aloin sitten putsaamaan kavioita ja olin jo sillä mielellä, että kai se on pakko jotain lähteä yrittämään. Oikean takasen kaviossa oli kuitenkin joku kivi tai joku, mitä en saanut koukulla pois, en nähnyt pimeässä karsinassa mitään, mutta ajattelin, että tarkistan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi, että mikä siellä oikeen on. No, kengitysnaulahan se siellä oli säteessä pystyssä... Kivat! Se ei onneksi ollut syvällä, ja sain sen aika helposti kiskottua ulos, eikä siitä tullut verta eikä Lenni aristanut sitä ollenkaan kun painelin sitä. Mutta siinä samassa kun sen naulan sieltä kiskaisin, niin eikös se perkele lentänyt karsinan pohjalle. Tunnin yritin sitä sieltä taskulampun ja apujoukkojen kanssa kaivaa, mutta eihän se sieltä löytynyt. Toivottavasti ei päädy takaisin kavioon, omistaja oli kuitenkin sitä mieltä, että tuskin se siellä turpeen seassa "vaaraa" aiheuttaa. Tuossa tunnin naulanetsintärupeaman tohinassa päätin kyllä, että en todellakaan lähde enää ratsastamaan... Lenni sai siis vapaapäivän, joka ei varmasti haitannut sitä! Itseä kyllä jäi vähän ketuttamaan...

Tänään oli sitten taas Pedantin estetunnin vuoro, menin Veikolla kuten viimeksikin. Alkuverkassa tultiin ravailun jälkeen puomia ympyrällä laukassa, jonka jälkeen alettiin tulemaan kahden kavaletin "sarjaa" laukassa, jonka jälkeen pysäytettiin. Muutama ensimmäinen kerta oli pientä hakemista, mutta sitten alkoi sujua ihan hyvin. Kavaletit pinottiin pystyksi, jota tultiin taas muutamaan kertaan kerran korottaen. Edelleen meni aika hyvin. Seuraavaksi vaihdettiin  lävistäjän paikkeilla olevaan sarjaan, jota taas tultiin hetki, ja tehtävään lisättiin vielä okseri. Lopuksi tultiin koko hoito, eli tuo kavalettipysty, sarja ja okseri. Tunti meni kokonaisuudessaan mun mielestä aika nappiin, Veikko oli hyvä ratsastaa. Välillä laukassa oli pientä hakemista, ja saatiin muutama huono hyppy, mutta onneksi vain muutama. Itselläni oli ongelmana kädet, jotka helposti nostin hypyssä liian ylös, yritin tavallaan nostaa hevosta esteen yli. Loppua kohden kädetkin löysivät likimain oikeille paikoille. Tunnista jäi hyvä fiilis! =) Ohessa muutama videopätkä, lopputunti jäi äidiltä kuitenkin kuvaamatta, kun hän lähti hakemaan iskää satamasta!



Sitten niitä tunnustuksia... Olen saanut siis huimat kaksi blogitunnustusta! Jippii :D Sain tunnustukset Janitalta ja Moonalta, kiitosta vaan! =)


Tunnustuksen tehtäviin kuuluu kiittää tunnustuksen antanutta, vastata 10 kysymykseen ja jakaa tunnustusta eteenpäin 10 ihanaan blogiin sekä tiedottaa kyseenomaisia blogeja asiasta. Tässä kysymykset ja vastaukseni niihin:

1. Suosikkiväri: Musta, musta, musta!
2. Suosikkieläin: No olisko hevonen... =) Ja koira tietenkin ja oikeestaan kaikki maailman eläimet!
3. Suosikkinumero: Onnennumeroni 7
4. Suosikki alkoholiton juoma: Light Coca Cola ja rasvaton luomumaito
5. Facebook vai Twitter: Facebook
6. Intohimosi: Mulla on paljon intohimoja... Suurimmat on varmaan raha ja hevoset!
7. Saada vai antaa lahja? No onhan lahjojen saaminen ihanaa, mutta myös antaminen on kivaa... En osaa sanoa =)
8. Suosikkikuvio: Jaa no enpäs osaa sanoa... Eikun osaanpas, pääkallo!
9. Suosikkiviikonpäivä: Ei mulla oo, mut sanotaan nyt vaikka sunnuntai.
10. Suosikkikukka: Kielo tietenkin ;) ja orkidea.

Höh, tylsät kysymykset, mut onhan se kivaa saada tunnustusta! Tämä pitäisi nyt sitten laittaa eteenpäin kymmeneen seuraamaani kivaan blogiin, mutta en seuraa niin montaa blogia... No laitan niihin harvoihin, joita seuraan, vaikka melkein kaikki ovat jo tunnustusta saaneetkin!


Janitan blogi: janitan elämää
Laepin blogi: laepin elämää
Henskun blogi: Hensku ja Kermis
Moonan blogi: My real life

Ohhoh, tulihan niitä jopa neljä :D Tottahan toki katselen joskus muitakin blogeja, mutta nämä nyt on oikeastaan ainoat, joita seuraan aktiivisesti. Hmm, olikos siinä kaikki. Kyllä kai, meikä painuu pehkuihin ja saa kerrankin nukkua pitkään, huomenna ei ole koulua! Illaksi menen kyllä töihin, mutta sitten onkin loppu viikonloppu vapaata. Katsotaan mitä "jännää" keksin... Heido! =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti