Sivut

9. heinäkuuta 2011

Tunnelmia Kreikasta

Heippis!
Nyt on sitten palattu Suomeen viikon Kreikan matkan jälkeen! Home sweet home =) Lähdimme siis poikaystäväni kanssa tasan viikko sitten Helsingistä määränpäänämme Kosin saari Kreikassa. Matkamme alkoi ikävissä merkeissä, kun ajoimme mopon kanssa kolarin ja mopokuski loukkaantui pahasti. Saatiin homma kuitenkin hoidettua, ja päästiin lopulta matkaan. Parin tunnin bussimatkan ja neljän tunnin lennon jälkeen saavuimme Kosille, josta meidät vietiin bussilla hotelliimme Poseidoniin, joka on pieni perheyritys. Henkilökunta oli todella mukavaa, ja he saivat aikaan lämpimän tunnelman muun muassa hotellimme BBQ Partyissa. Huoneet olivat melko pienet ja kuluneet, mutta emme kuitenkaan viettäneet huoneessa paljon aikaa, joten se ei haitannut. Sängyt olivat jokatapauksessa mukavat! Ilmastoinnin sai ostaa huoneeseen erikseen, ja myös jääkaapin olisi saanut vuokrata, mutta huomasimme ilmoituksen siitä vasta viimeisenä päivänä... Pärjättiin kuitenkin hyvin ilmankin =) Hotellillamme oli myös pieni uima-allas ja rantatuolit, mutta kävimme vain kerran altaassa uimassa, muuten olimme rannalla.

Näkymä koneen ikkunasta, Kos!

Hotellimme Poseidon =)

Kun oltiin päästy perille turvallisesti, purettu tavarat ja vähän aikaa hengähdetty, käytiin syömässä jonka jälkeen mentiin tsekkaamaan ranta. Ei kuitenkaan vielä oikein osattu suunnistaa ja mentiin vaan meidän viereiselle rannalle, joka ei ollut mikään kovin hyvä. Hengailtiin siinä muutama tovi ja mentiin takaisin hotellille vaihtamaan vaatteet, ja lähettiin käppäilemään rantaa pitkin. Tällöin löydettiin myös se parempi biitsi, jolla oltiin enemmän. Sitten mentiin syömään Blue Ocean nimiseen rantaravintolaan jossa saatiin aikas hyvät sapuskat. Ensimmäinen ilta sujui näin leppoisissa tunnelmissa =)

Ensimmäisellä aterialla

Blue Ocean-ravintolan sapuskat (puoliksi syöty...)

Pöytävieras

Nam =)

Seuraavana päivänä lauantaina taidettiin vaan kierrellä kaupunkia ja käytiin rannalla, eikä tehty kummempia. Käytiin varaamassa liput sunnuntain BBQ Partyihin, jotka pidettiin hotellillamme, ja ostettiin vesipuisto Lidoon liput.

Joku patsas, en tiedä mikä kun luki lapussa vaan kreikaksi =)

Kos Town

Ihanat kissanpoikaset

Kosin poliisiasema

Linna

Sunnuntaiaamulla lähdettiin sitten vesipuisto-Lidoon, jonne oli ilmaiset bussikyydit. Aluksi käytiin syömässä ja sitten leikittiin altaissa ja liukumäissä hetki. Lidon reunalla oli myös pieni "eläintarha", jossa oli lehmä, aasi, lampaita ja erilaisia lintuja, sekä laama.

Lidossa oli myös heppa!!

Kellumassa Lazy Riverissä =)

Ihana ammu jolla oli vasikkakin piilossa

Aasi raukka oli sidottu jalastaan kiinni =(

Laama

Sunnuntai-illalla oli sitten aika BBQ Partyille. Siellä tarjottiin grillattua lammasta (tai vaihtoehtoisesti kanaa), kreikkalaisia nakkeja, tzatsikia, perunasalaattia, jotain muita salaatteja ja leipää. Ruokailun jälkeen alkoivat itse bileet, jossa laulettiin karaokea, henkilökunta esitti kreikkalaista tanssia ja tietysti juotiin x) Bailujen jälkeen lähdettiin vielä jatkoille australialaisten Kylien ja Willyn kanssa, joka ei ollut hyvä idea... Illalla oli hauskaa, aamulla ei =)

Meidän pölö baarimikko =)

Nice glasses...

Joni osti mulle ruusun mut se meni heti poikki =(

Tällaset pöperöt saatiin BBQ bileistä =)

Jeee! =)

Minä, Kylie ja Will

Maanantai-aamu meni siis vähän plörinäksi edellisiltaisen takia, mutta päivällä mentiin kuitenkin vuokraamaan pyörät ja käytiin rannalla. Illalla sitten ajeltiin vaan filuilla ja käytiin syömässä =)

Hummeri souvlaki perinteisessä tavernassa

Joku randon rantamaisema

Tiistaiksi oltiin varattu laivamatka Turkkiin, Bodrumiin, joka on niin lähellä, että vastarannan näkee Kosilta. Mentiin Puglia Queen nimisellä laivalla, ja matka kesti noin puolituntia. Perillä kierreltiin sitten krääsäkauppoja ja käytiin syömässä, Joni kokeili myös tinkimistaitojaan ja osti lompakon, farkut ja t-paidan. Silti ylihinnalla vaikka saikin hieman tingattua... Itse ostin vain aurinko lasit ja "evils eye"-kaulakorun, jollaisen ostin myös äidilleni tuliaisiksi. Ostin äidille vielä oliivisaippuan =) Ei uskallettu lähteä kovin kauas satamasta, ettei eksyttäisi, joten aika kävi hieman tylsäksi ja mentiin sitten istumaan turkkilaiselle teelle.

Sellainen hassu rukoilutorni jonka kaiuttimista kuului hölmöä huutoa

Teetä

Krääsää :D Tuollaisen korun ostin siis itselleni ja äidille

Kun illalla palattiin Turkista, käytiin vuokraamassa mönkijä ja käytiin syömässä. Seuraava päivä vietettiinkin mönkijän kanssa seikkaillessa, käytiin Tigaki rannalla ja nähtiin samalla hevosia. Käytiin myös ylempänä saarta, ja löydettiin sattumalta kuumat lähteet ja joku Hippokrateen puisto.

Mina ja Hippokrates =)

Kos Town

Maisema ylhäältä

Kuuma lähde ja mannekiinit keskellä...

Mönkijä kuski (minä!!) ja pottapää

"Käytävä" Hippokrateen puistoon

Raukka oli sidottu maahan kiinni ilman vettä =(

Toinen humma, tämä oli sentään vapaana

Torstai olikin sitten viimeinen päivä. Joni kävi aamulla palauttamassa mönkijän, ja lähdettiin sitten rannalle. Oltiin siellä hetki ja mentiin sitten keskustaan shoppailemaan tuliaisia. Käytiin lounaalla jonka jälkeen mentiin päiväunille, ja illalla mentiin taas syömään jonka jälkeen istuttiin meidän hotellilla hetki Kylien ja Willyn kanssa. Perjantai-aamulla olikin jo lähtö kohti koti-Suomea, ja tämäkin matka sujui tosi sujuvasti ja ongelmitta. Kaiken kaikkiaan reissu oli kiva, ja varsin helppo kohde ainakin ensi kertaa kahdestaan matkustaville. Kosin saari on todella pieni, ja viikko siellä on täydellinen aika kiertää paikkoja. Kulttuurinnälkäiselle suosittelisin ehkä jotain toista kohdetta Kreikassa, vaikka kyllä Kosiltakin arkeologisia kaivauksia ynnä muuta löytyy. Bilettäjälle, shoppailijalle ja rantaihmiselle Kos on todella sopiva paikka.

Viimeinen aamiainen... :D

Että sellainen reissu. Nyt viikonloppuna onkin sitten tiedossa Ruisrock ja töitä. Ensi viikolla tulee varmaan taas heppajuttuja =) Terppi!

1. Hyvä, että oli kiva matka! Kuulostaa vähän samantyyliseltä kuin Rodos, kans yks Kreikan saareista :D Sielläkin oli monta silmäkorun juttuja.. Kans heppoi sidottii tollaisilla pitkillä narulla kiinni maahan :(

2. hassu rukoilutorni :DDDD hölmöä huutoa XDD

3. kiiiva postaus =) ihania kuvia!! olis kiva joskus itekki käydä tos:)

4. Ansu, joo toi oli tollanen aika perus turistipaikka Kreikassa, noita löytyy sieltä :D Ja muitakaan eläimii ei kohdeltu mitenkää hyvin =(
    Linda, hiljaa... Ja Janita, suosittelen kyl jotain muuta paikkaa jos haluut nähdä enemmän "aitoo" Kreikkaa, mut jos haluu vaan bilettää ja shoppailla ja ottaa aurinkoo ni sit on hyvä :D

5. P.S. löysit aurinkolasit? ihme!