Sivut

21. maaliskuuta 2012

Vastauksia kysymyksiin

Noniin, tulihan se 60 lukijaa täyteen ja on kysymyksiin vastailujen aika! Mikäs sen parempaa tekemistä, taidan nimittäin taas olla tulossa kipeaksi, ainakin kurkku sattuu siihen malliin. Ärsyttävää! Mutta mennään heti asiaan!

Kauan olet ratsastanut?
Periaatteessa lähes koko ikäni, mutta säännöllisesti olen käynyt tunneilla 8-vuotiaasta asti pientä ylä-asteen teinitaukoa lukuunottamatta. Eli nyt noin 12 vuotta

Lempivärisi?
Ehdottomasti musta, ihan kaikessa. Black goes with everything! Tykkään myös kirkkaista väreistä ja tietenkin pinkistä, ruskea on kanssa kiva.

Lempiesineesi?
Onpas vaikea kysymys! Eniten oon kosketuksissa varmaan kännykän (ja sen netin) kanssa, niin kai se on mun lempiesine...

Paras kaverisi?
Kaikki kaverit joiden kanssa vietän enemmän aikaa on mulle tosi läheisiä, enkä oikeestaan hengaile kauheasti minkään hyvänpäivän tuttujen kanssa, mutta kyllä se paras kaveri on Mimi, joka oli mun kanssa nyt tätä tatuointiakin ottamassa! Mutta kaikki muutkin on tärkeitä ja periaatteessa ne kaikki on mun parhaita kavereita XD

Paras muistosi?
Ääk, en osaa kyllä sanoa yhtä ylitse muiden. Se oli tietenkin upeeta kun sain tietää, että meille on tulossa hevonen. Myös viimevuonna eka ulkomaan matka "yksin", tai siis poikaystävän kanssa oli ihanaa. Ja ekat kisat maailman parhaalla hepalla oli kans aika parasta. Ja tatuoinnin ottaminen. Mulla on ihan liikaa hyviä muistoja, en osaa valita parasta!

Korkein hyppäämäsi este?
Joku 115-120cm

Lempiheppasi?
Hobbis ja Veikko <3

Paras heppamuistosi?
Sanotaan tähän nyt sitten ne ekat kisat =)

Paras lomamatka?
Kaikki on ollut hyviä, mutta varmaan just se Kreikan matka viime kesänä tai sitten joku meidän Thaimaan matkoista!

Mitä kaikkia eläinten ruokia olet syönyt?
Onpas erikoinen kysymys... :D No mutta onhan mulla tullut vaikka mitä maistettua! Oon maistanut hevosen, koiran, kalan ja marsujen/jyrsijöiden ruokaa! XD Siis joskus pienenä, en mä niitä enää kauheesti syö...

Parasta Pedantissa?
Pedantissa oli parasta laadukkaat hevoset ja maailman paras opettaja Marjo.

Lempihevosesi Pedantista, miksi?
Hobbis ja Veikko, molemmat on niin lutusia ja kilttejä ja söpöjä, hyppäävät hyvin ja molempien kanssa on sujunut niin kivasti. Hobbiksella hyppäsin ekat kisani ja Veikolla ekan metrini. Ikävä on molempia <3

Jos Pedantin tallia ei olisi ikinä perustettu missä luultavasti ratsastaisit nyt?

Siellä missä nyttenkin, eli TR:n puolella. En tiedä olisko mulla edes vuokrahevosta, jos en olisi aloittanut Pedantissa.

Missä aijot jatkaa kun Pedant lopettaa?
Siellä TR:n puolella ja Lennillä =)

Jos saisit oman hevosen mistä kautta lähtisit sitä hakemaan ja ostamaan?
Ihan selaisin netistä ilmoituksia ja katselisin sieltä. Kumminkin varmaan ihan Suomesta ainakin "ekan" hevosen ostaisin.

Korkein hyppäämäsi rata?
Metri

Missä kaikkialla olet ratsastanut?

Jos tä tarkoittaa talleja, missä olen käynyt tunneilla, niin Alvan tallilla, Metsäkylässä, Artukaisissa ja Pedantissa. Muistaakseni oon kyllä ehkä käynyt Keiramollakin joskus? En ole ihan varma eikä ole äiti nyt tässä varmistamassa :D Lisäksi oon ollut monilla talleilla leireillä ja nyt on vuokrahevonen yksityistallilla Ruskolla.

Seurusteletko?
En enää, onneksi.

Miten pääsit koti pizzaan töihin?

Mun yksi kaveri oli Kotipizzassa töissä, ja kun hän lopetti niin hän "suositteli" minua, ja sitten pääsin :D

Voisitko tehdä videopostauksen?
Kai mä voisin, jos joku sitä toivoo!

Asutko kotona?
Asun vielä toistaiseksi, mutta etitään just yhden kaverini kanssa kämppää.

Onko sulla aluelupaa?
Ei vielä, anomista vaille kylläkin.

Aijotko hankkia?
Aion juu.

Mihin seuraan kuulut?
Turun Ratsastajiin.

Aijotko kisata vuokrahevosellasi tällä kaudella aluekisoja?

Tarkoitus olisi, toivottavasti päästään sinne saakka jossain vaiheessa :D


Syötkö itse usein kotipitsan pitsoja?
Syön, aina kun olen töissä :D Siellä on muuten parhaat pizzat ikinä!

Lempi estetehtäväsi?
Hmm... :D En mä osaa sanoa! Jotkut sellaiset, että on suhteutettu väli ja sitä pitää tulla eri laukkamäärillä on ihan kiva ja hyödyllinen. Sarja lyhyellä lähestymisellä on haastava, mutta kivaa kun onnistuu. Ja jumppasarjat joiden päässä yhdellä/kahdella askeleella este, jolla voi hypätä korkeutta on kanssa kivoja ja "turvallisia"!


Lempi ratsastusmerkkisi?
Ei mulla varmaan ole... Horzella on paljon vaatteita mistä tykkään, ja B Vertigolla on IHANIA vaatteita, mutta en mä oikeen mitään merkkiä suosi =) 

Millainen olisi unelmahevosesi?
Iso, n.170 cm korkea, tumma, mieluiten musta. Ratsastassa eteenpäinpyrkivä, saa olla jopa vähän kuuma. Esteillä ei raja saa tulla ihan heti vastaan ja kouluakin kun menisi vähintään vaB tasoisesti niin voisin minäkin oppia jotain! Ja hoitaessa tietty kiltti ja symppis =)


Entä unelmavarusteet itsellesi ja hevoselle?
Kaikki tietenkin sävysävyyn, ja molemmille laatua. Merkillä ei väliä, kunhan näyttää hyvältä ja TOIMII.

Suosikkihevoset kautta aikojen?
En muista mitkä on ollut pienenä mun suosikkihevosia, mutta kerron sellaisia jotka on jäänyt mieleen. Alvan tallilta shettis Fritzi oli ensimmäinen heppa jolla oon käynyt tunneilla (kai?). Samalta tallilta Burma poni oli mun vakkariratsu silloin joskus, ja sen kanssa oon ainakin mennyt puomeja, ehkä jopa ensimmäiseni! Metsäkylässä oli paljon kivoja heppoja ja poneja, kuten shettikset Romeo ja Charmant, welshponi Rusina, eestinponi Monster, suokki Vesa... Niitä oli niin paljon ja kaikki niin kivoja, etten nyt koko liutaa jaksa luetella :D Artukaisissa suosikki oli aikoinaan Polo ja sen jälkeen Lea. Pedantissa Hobbis ja Veikko kuten jo mainitsinkin. Rosi oli tietenkin ihana ja sitäkin on ikävä. Sitten leiripaikoista esim. Perniön Ponitallin Vaavi poni on ihan ykkönen, samoin Lady ja monet muut. On niitä hevosia muutama tullut tavattua, ja niitä ihania on niin paljon <3

Siinä on yks mun lempihepoista, Artukaisten Lea =) Oisko vuodelta 2008 tai 2009?


Noniin, siinä ne taisivat olla. Meikäläinen painelee nyt juomaan teetä ja lukemaan pääsykokeisiin, ties vaiks sillä estäisin sen, että tuun kipeeksi! Adios ja palaillaan loppuviikosta =)

4 kommenttia:

  1. Eikö Lenni ole lempiheppasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On Lennikin tietty kiva, muttei kuitenkaan esim. sen tyyppinen hevonen jonka itse ostaisin =)

      Poista
  2. oletko suomenruotsalainen kun haet åbo akademiin opiskelemaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole suomenruotsalainen, haen vain ihan varmuuden vuoksi sinnekin :D En kyllä saa kielikokeesta ees niin hyvä pisteitä, että pääsisin, mutta yritetään nyt kuitenkin.

      Poista